Yükleniyor...
facebook twitter google + instagram youtube foursquare
Hoşgeldiniz !
Giriş Yapmak İçin Tıkla.


 
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yeni Cevap
Mental Matematik Göz Boyama mı?
Konu Görünümü | Doğrusal Görünüm
Yazar Mesaj
Admin Grubu
******
aspercasper ,
Konu: 129
Mesaj: 154
Üyelik: 19.05.2013
Rep Puanı: 0
Çevrimdışı
Mesaj: #1
Mental Matematik Göz Boyama mı?
Son zamanlarda bir çok televizyon kanalında yapılması çok zor olan matematik işlemlerini birkaç saniyede yapan “süper zekalı çocuklar” algısı uyandıran bir çok çocuk , ve bu çocuklar üzerinden reklamlarını yapan mental matematik (veya mental aritmetik) merkezlerini görür olduk.

Bu programı izleyen bir çok velimiz ya hemen bu kursları araştırmaya başlamakta ya da kendi çocuklarıyla kıyaslayıp bu işlemleri yapan çocukların dahi veya üstün zekalı oldukları

düşüncesine kapılmaktalar. Acaba 5-6 basamaklı dahi toplama , çıkarma , çarpma , bölme işlemlerini birkaç saniyede yapmak bu çocukların matematiğinin çok iyi olduğu anlamına mı geliyor?

Okula giden bir öğrenciye derslerinin nasıl olduğunu sorduktan sonra çocuğun zeka seviyesini ölçmek için 8 5 daha kaç eder ? gibi bir soru soran toplumumuzda bu çocukların yaptıkları işlemlerden sonra onların dahi , üstün zekalı , süper zeka olarak algılanması gayet normal. Zaten bu yüzden de bir çok ailemiz belki de bilinçsiz olarak bu kurslara çocuklarını yazdırarak boş yere para harcamakta ve “çok iyi matematik öğrendiklerini” sanmaktalar. Sanmaktalar diyoruz çünkü maalesef durum göründüğü gibi değil.

Tüm dünya da artık öğrencilerin ezbercilikten uzak , sorgulayan , araştıran ,bilgiyi yorumlayabilen , ilişkiler kurabilen , analiz sentez yapabilen bireyler haline gelmelerini sağlayan müfredatlar uygulanmaya başlandı. Zaten milli eğitim bakanlığı da son yıllarda bu konunun üzerine çok düşmekte. Bu yüzden öğretmenlere sürekli seminerlerde bu konulardan bahsetmekteler. Peki mental aritmetikte veya mental matematikte bu saydığımız becerilerden hangileri mevcut?

Matematik bildiğimiz gibi problem çözme becerisinin ön planda olduğu bir derstir. Bir sosyal bilgiler dersinde kitabi bilgileri ezberlemeniz bir yere kadar işe yarayabilir ama matematik dersinde bir formülü ezberlemeniz hiçbir işinize yaramaz. Sadece bu formül sizi sonuca götüren bir aracıdır.

Ülkemizin uluslar arası sınavlarda dünyada son sıralarda olduğu artık hemen hemen herkes tarafından bilinmekte. Pisa ve timss gibi uluslar arası sınavlarda sorulan sorulara baktığınızda ülkemizde uygulanan ezbere dayalı sınavlarda anlamlı derecede farklılıklar göstermekte. Bu sınavlarda öğrencilerin problem çözme becerilerinin ön planda tutulduğu görülmektedir. Zaten ülkemizde yapılan sınavlarda da artık ezbercilikten uzaklaşıldığı fark edilebilir.de dört işlem bütün işlemlerin temelidir. Ama tek başına hiç bir şey ifade etmez. Mental matematik zihinde kurulan abaküsler veya tablolarla bu dört işlemi çok iyi yapılmasını sağlamaktadır. Ama problem çözme becerisine hiçbir katkısı yoktur.


Kısacası bir öğrencinin dört işlemi çok kısa sürede yapabilmesi o öğrenciye çok şey kazandırmaz. Bunun için ailelerin binlerce lirayı kurslara vermeleri onlara sadece toplumda matematiği iyi bildiği algısı kazandırır. Bir öğrenci matematik sınavlarında problem çözemiyorsa ya da girdiği sınavlarda bilinenleri kullanarak bilinmeyene ulaşamıyorsa isterse milyon basamaklı sayıyla dört işlemi bir çırpıda yapsın iyi matematik biliyor demek doğru değildir. Toplum olarak bizler gösterişe meraklı olduğumuz içindir belki de bu kurslar son derece fazla sayıda artış göstermeye başladı.
08.06.2013 01:37
Alıntı ❞

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Eğlenceli matematik siteleri ve matematik oyunları ReaL 0 2,068 03.07.2014 02:25
Son Mesaj: ReaL

Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir
Türkçe Çeviri: MyBBTürkiye
Üretici: MyBB, © 2002-2017 MyBB Group