Yükleniyor...
facebook twitter google + instagram youtube foursquare
Hoşgeldiniz !
Giriş Yapmak İçin Tıkla.


 
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yeni Cevap
Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları Projeleri
Konu Görünümü | Doğrusal Görünüm
Yazar Mesaj
Admin Grubu
******
ReaL İstanbul,Türkiye
Konu: 153
Mesaj: 162
Üyelik: 27.04.2013
Rep Puanı: 0
Çevrimdışı
Mesaj: #1
Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları Projeleri
Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları Projeleri
Faaliyetin Tanımı ve Amacı
Grundvig öğrenme programı yetişkin örenciGrundtvig Öğrenme Ortaklıkları projeleri ülke merkezli (decentralized) yani başvuruların alınması, değerlendirilmesi, hibe sağlanması, izlenmesi ve denetimleri Türkiye’deki ulusal ajans görevini yapan Merkez Başkanlığımız tarafından yürütülen bir programdır.

En geniş anlamıyla Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları projeleri, yetişkin eğitimi alanında faaliyet gösteren kuruluşlar arasında küçük ölçekli işbirliği faaliyetleridir. Öğrenme Ortaklıkları projeleri, sürece odaklanır ve kendi eğitim faaliyetlerine Avrupa işbirliğini katmak isteyen kuruluşların katılımını genişletmeyi amaçlar.

Bir Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları projesinde en az üç ülke kuruluşunun eğitimcileri ve öğrenicileri kendi kuruluşları ve çevrelerindeki topluluklar için ortak fayda taşıyan bir veya daha fazla konuda işbirliği yaparak birlikte çalışırlar. Bu şekilde tecrübe, uygulama ve yöntem/metod değişimi, Avrupa’nın farklı kültürel, sosyal ve ekonomik yapısını ve ortak ilgi alanlarının daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunurlar.

Katılımcı kuruluşlar, uluslararası faaliyet yapmak ve bunları izlemek, değerlendirmek ve kendi bölgelerindeki faaliyetlerle ilişkilendirmek için mali açıdan desteklenirler. Ayrıca ulusal düzeydeki başka kuruluş ve makamlarla işbirliği yapmaları, fikirleri ve faaliyetleri için daha sağlam bir dayanak temin etmeleri ve bunları yaygınlaştırmalarına olanak sağlayacak alanlar açmaları için teşvik edilirler. Katılımcı kuruluşların desteklenmesiyle, uluslararası değişimin değerinin artırılması, iyi uygulamaların desteklenmesi ve böylelikle sonuçların etkisinin yaygınlaşması amaçlanmaktadır.

Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları projeleri iki tür faaliyet alanı ile ilgili olabilir:

a) Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları projeleri öğrenici katılımına odaklanabilir ki temelde bu projeler yetişkin öğrenici katılımını hedefler. Bu kapsamda, öğreniciler projeye aktif olarak katılmalı ve uluslararası hareketlilik faaliyetlerinden mümkün olduğunca çok yararlandırılmalıdır.

b) Yetişkin eğitiminin yönetimi ve/veya eğitim metodları ile ilgili Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları projeleri kapsamında yaygın eğitim kurumlarındaki öğretmenlere, eğitmenlere ve yetişkin eğitimi yöneticilerine bilgi ve tecrübe değişiminde bulunmaları ve ihtiyaçlarını karşılayacak yöntem ve metodları birlikte geliştirme ve yeni kurumsal ve pedagojik yaklaşımları deneme ve uygulama imkanı sağlanır.

Her iki durumda da yerel otoriteler, sivil toplum kuruluşları ve özel kuruluşlar gibi yerel toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapılabilir.

Tüm Öğrenme Ortaklıkları projelerinde dezavantajlı sosyal gruplara mensup kişilere önem verilmesi beklenir.

Yukarıdaki tanımlardan yola çıkarak Grundtvig Öğrenme Ortaklıkları projeleri yetişkinlerin eğitimiyle ilgili olmak şartıyla hemen hemen her konuda yapılabilir. Bu projeler kapsamında aşağıdaki faaliyetler gerçekleştirilebilir:

Projeye dahil olan tüm kuruluşlar arasında toplantılar ve seminerler düzenlemek,
Proje faaliyetlerinde yer alan personel ve öğrenicilerin değişimleri (ülkelerarası hareketlilik),

Mümkün olan her türlü araçla ve özellikle de bilgi ve iletişim teknolojilerini (örneğin, internet siteleri, e-posta, video-konferans gibi) kullanarak tecrübe ve iyi uygulamaların değişimi,

Teknik objelerin, çizimlerin ve projeyle ilgili sanat eserlerinin yapımı,

Alan çalışmaları, proje araştırmaları vs.,

Gösteriler (örneğin; tiyatro oyunları, müzikaller vs.),

Projede yer alan kişilerin projenin çalışma dil(ler)inde yeterli düzeye gelmelerini sağlamak amacıyla dil hazırlığı yapılması (linguistik hazırlık),

Benzer alanlarda çalışan başka projelerle işbirliği, bölgedeki başka kuruluşlarla tecrübe alış-verişi vs. Bu tür faaliyetlere merkezi Grundtvig Çok Taraflı Projeleri ve Çok Taraflı Ağları kapsamında yapılan aktivitelere katılım da söz konusu olabilir,

Öz değerlendirme faaliyetleri (kuruluşların projeyle ilgili çalışmalarının kendileri tarafından değerlendirmeye tabi tutulması),

Sergi, fuar ve tanıtım gibi organizasyonların yapılması, faaliyetlerle ilgili bilgi materyali veya dokümantasyonun üretimi ve yaygınlaştırılması,

Proje deneyimlerinin ve çıktılarının yaygınlaştırılması.
13.07.2013 05:31
Alıntı ❞

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  2013 Grundtvig 3. Dönem Başvuru Sonuçları açıklandı aspercasper 0 1,306 26.12.2013 16:14
Son Mesaj: aspercasper
  GRUNDTVIG ÖĞRENME ORTAKLIKLARI 2013 TEKLİF ÇAĞRISI BAŞVURU SONUÇLARI aspercasper 0 1,446 25.07.2013 17:48
Son Mesaj: aspercasper
  Grundtvig hizmetiçi kursu faaliyeti düzenlemesi ReaL 0 1,529 13.07.2013 22:53
Son Mesaj: ReaL
  Grundtvig asistanlığı nedir? Detaylı bilgi ReaL 0 1,396 13.07.2013 22:52
Son Mesaj: ReaL
  Grundtvig Ziyaret ve Değişimleri Nedir? ReaL 0 1,355 13.07.2013 22:49
Son Mesaj: ReaL

Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir
Türkçe Çeviri: MyBBTürkiye
Üretici: MyBB, © 2002-2017 MyBB Group