Yükleniyor...
facebook twitter google + instagram youtube foursquare
Hoşgeldiniz !
Giriş Yapmak İçin Tıkla.


 
Değerlendir:
  • 0 Oy - 0 Yüzde
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yeni Cevap
Etkili Öğretmen Olmanın Püf Noktaları
Konu Görünümü | Doğrusal Görünüm
Yazar Mesaj
Admin Grubu
******
ReaL İstanbul,Türkiye
Konu: 153
Mesaj: 161
Üyelik: 27.04.2013
Rep Puanı: 0
Çevrimdışı
Mesaj: #1
Etkili Öğretmen Olmanın Püf Noktaları
İyi bir öğretmen ne olursa olsun derslere hazırlıksız girmemelidir. Konuların bütününe tam bir hâkimiyeti olmalı. Unutulmamalı ki, hazırlıksız girilen dersi öğrenci hemen fark eder. Öğrenci derse hazırlıksız girdiğinizi sezdiğinde, size karşı güveni sarsıldığı için dersinizi dinlemez. Kendimizin ikna olmadığı bir konuda karşı tarafı cerbeze veya laf kalabalığı ile ikna edemeyiz.



v Dersi anlatırken, gereksiz cümleler kullanılmamalı.

v Temel kavram ve konuları açıklarken öğrencinin anlayamayacağı gereksiz ilmi izahlara girmemeli.

v Konu anlatırken çözülecek problemlerin şekillerini öğretmen ezberden çizebilmelidir. Bu öğretmenin konuya karşı hâkimiyetini gösterir. Böylece hem zaman kaybı engellenmiş olunur hem de öğrencinin güveni kazanılır.

v Konuları anlatırken, sadece dilimiz değil; “Beden dilimiz” de konuşmalıdır. Konuyu anlatırken sınıfa yönelmeli, önce dikkatleri toplamalı, jest ve mimikleri kullanmaya gayret etmelidir. Tabii ki beden dilini kullanırken yapmacık olmamalı, yapacağımız her hareket fıtri (doğal) olmalıdır. Adeta çayın içindeki şeker gibi beden dilini ruhumuz ve vücudumuz bir bütün halinde gerçekleştirmelidir.

v Her konunun temel bir mantığı vardır bu mantıktan öğrenciyi saptırmamalı. Anlatılan temel kavram ve konular sorularla pekiştirilmelidir.

Anlatılan temel ifadenin iyice gelişmesi için problemler çok basitten zora doğru çözülmelidir. Her bir problem çözülürken temel bağlantıyı ya da mantığı bir daha tekrar etmek asla unutulmamalıdır.

“Anladınız mı” diye sınıfa sorulmalı ve çocuklar derse çekilmelidir. Anlamayanlar varsa konu bir daha tekrar edilmelidir. Mutlaka öğrencilerin arasına karışmalı kürsüye ve tahtaya yapışıp kalmamalıdır.

v Anlatılan konunun anlaşılıp anlaşılmadığını öğrencinin davranışlarından yakalayabilirsiniz. Öğrenci anlamadan konu geçilmemelidir

v Zaman zaman sesimizi yükselterek alçaltarak farklı tonlarda konuşmamız, dikkatleri toparlamada bize yardımcı olacaktır

v Sınıfa yönelerek sık sık herkese hitaben sorular sorulmalı; “ne idi”, “o halde”, “öyleyse” gibi sınıftan gelen tek tük çatlak seslere önem verilmemeli hep bir ağızdan gür bir sesin gelmesi ısrarla istenmelidir. Sınıfın bütününün ‘okey’i mutlaka alınmalı. O zaman sınıfın çoğunluğunun anlattığınız dersi anladığı ortaya çıkar. Aksi takdirde sınıf uyumaya terk edilmiş olacaktır.

v Tahtayı kullanmaya en sol üst köşeden başlamalı ve bloklama yaparak sağa doğru gitmelidir. Problemin çözümünü tahtaya yazarken her yazılan konu söz ile bizzat anlatmalıdır.

v Sınıfa sırtınızı dönmeyin; tahtaya yazdığınız konunun görüntüsünü vücudunuzla kapatmayın. Öğrenciye sırtınızı dönmek demek onunla olan iletişiminizin bittiğini gösterir. Sınıfın kontrolünü bir kere kaptırdınız mı bir daha ele almakta güçlük çekebilirsiniz.

v Öğrenciye yerinde soru sorulmalı ve yerinde cevap vermesi istenmelidir. Şu problemi kim çözecek diye öğrenci tahtaya kaldırılıp problemin çözümü öğrenciden istenmemelidir. Çünkü anlatılan konuyu anlamayan ve tekrar etmenizi isteyenler olabilir. Bıkkınlık göstermeden bir daha tekrar edebilirsiniz. “Dinleseydin, tekrar anlatmak zorunda değilim.” gibi ifade öğrenciyi sizden soğutur.

v Konu dışı sorular sorarak konuyu dağıtan, dersi esas amacından saptıran öğrencilerin dersi sürüklemelerine asla izin vermemelisiniz.


Derste;

v Ukala tiplerin konuşmaları ve davranışları ilk derslerde hoşgörü ile karşılanmalı ve asla sinirlenilmemeli kontrol kaybedilmemelidir

v Sınıf içinde ve dışında ikili tartışmalara izin verilmemelidir


Öğrenciyle her konuda sürtüşmeyelim;

v Tahtada problem çözerken işlem hatası yapmış ya da tartışmalı bir konuda yanlış bilgi vermiş olabiliriz.

Öğrenci, “Hocam, şurası şöyle olmayacak mı? “ diye uyardığında yanlışta ısrar etmeden , “Arkadaşınızı tebrik ediyorum.” diyerek hatamızı düzeltmeliyiz.

Çok sıklıkla tekrarlanmamak kaydıyla vurgulanması gereken önemli yerlerde bazen bilerek hata yapılabilir. Bunun dışında bazı yanlışlıklar yapsak da kamufle edilmiş olur. Öğrenciye hoca yine bilerek yanlış yaptı dedirtir.

v Dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan birisi de ders zili çalar çalmaz sınıfa girmek ve dersi zamanında bilmektir.

v Sınıf içinde ve dışında öğrencilerle ilişkilerimizde samimiyet ile laubalilik sınırı çok belirin hale getirilmelidir.

v Öğrencilerin eleştirdiği bir öğretmen hakkında kendinizi öğrenci safında olmak zorunda hissetmemelisiniz. Aksine sen olsan ne yapardın gibi yumuşatıcı ifadeler kullanarak öğretmen savunulmalı, savunulamayacak kadar büyük hatalar yapılmışsa da meseleyi öğretmen arkadaşımızla ya da idarecilerimizle görüşeceğimiz ifade ederek konuyu kapatmalısınız.

v Öğrenciye hakaret edilmemeli, öğrenci aşağılanmamalı, hırpalanmamalıdır.

Mahmut Açıl
(Bu Mesaj 12.07.2013 00:01 değiştirilmiştir. Değiştiren : ReaL.)
12.07.2013 00:00
Alıntı ❞

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Yeryüzü Öğretmen Dizisi Akadyayın 0 999 12.03.2015 12:20
Son Mesaj: Akadyayın
  Aday öğretmen olmak ReaL 0 1,156 30.11.2014 00:14
Son Mesaj: ReaL
  Antonio La Cava (Emekli bir İtalyan öğretmen) nilgund 0 1,305 14.11.2014 02:32
Son Mesaj: nilgund
  Yaratıcı öğretmen ve stand up tadında ders işleyişi idealist öğretmen 0 1,325 10.11.2014 23:49
Son Mesaj: idealist öğretmen
  Öğretmenin Nitelikleri ve Yeni Öğretmen Arayışları aspercasper 0 1,065 16.10.2014 10:51
Son Mesaj: aspercasper

Forum'a Git:


Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir
Türkçe Çeviri: MyBBTürkiye
Üretici: MyBB, © 2002-2017 MyBB Group